Política de devolucions

CONDICIONS GENERALS DE CONTRACTACIÓ/VENDA
Aquestes Condicions generals regulen el procés de pagament de factures i serveis vinculats al subministrament d’aigua potable a través de l’oficina virtual d‘Onaigua, EPEL.

1. Identificació del prestador del servei
En compliment de la Llei 34/2002 (LSSI-CE), s’informa que el titular d’aquest lloc web és:
• Empresa responsable: Onaigua EPEL
• CIF/NIF: Q0802285G
• Domicili social: Carrer de l’Historiador Ramon d’Abadal i de Vinyals, 5, Vic (08500)
• Correu electrònic: atencio@onaigua.cat

2. Objecte
Aquestes condicions regulen:
• L’accés dels abonats al sistema de facturació electrònica.
• El procés de pagament de factures mitjançant TPV virtual o altres mitjans autoritzats.
• Les normes relatives a la contractació de serveis addicionals vinculats al subministrament d’aigua (si n’hi ha).

3. Procediment de pagament
Els abonats poden efectuar el pagament de les factures pendents a través de la plataforma d’oficina virtual, mitjançant TPV segur integrat amb entitats bancàries col·laboradores.
Els imports a pagar corresponen únicament a serveis realment prestats i facturats pel Onaigua EPEL.
En finalitzar el pagament, l’usuari rebrà una confirmació electrònica i el rebut corresponent.

4. Preus i facturació
Els preus dels serveis d’aigua estan subjectes a les tarifes aprovades per l’ens regulador o ajuntament corresponent.
Tots els preus inclouen els impostos aplicables (IVA o equivalents).
Les factures es posaran a disposició de l’usuari en format electrònic a l’oficina virtual, sense perjudici de l’enviament postal si així es contracta.

5. Política de devolucions i reclamacions
En cas de pagament indegut o error en la facturació, l’usuari podrà sol·licitar la devolució de l’import corresponent.
Les reclamacions s’han de presentar per escrit a través del formulari de contacte del web, per correu electrònic a atencio@onaigua.cat, o bé presencialment a les oficines d’atenció al client.
Onaigua EPEL respondrà a la reclamació en un termini màxim de 15 dies hàbils.

6. Obligacions de l’usuari
Les obligacions de l’usuari contemplades al document legal són:
• Facilitar dades verídiques i actualitzades per a la correcta gestió de pagaments i facturació.
• Mantenir la confidencialitat de les credencials d’accés a l’oficina virtual.
• Utilitzar els serveis de forma lícita i conforme a aquestes condicions.

7. Seguretat en els pagaments
Els pagaments es realitzen a través d’un TPV virtual segur, complint amb els estàndards PCI-DSS i protocols de xifratge SSL/TLS.
Onaigua EPEL no emmagatzema dades de targetes de crèdit o dèbit.

8. Llei aplicable i jurisdicció
Aquestes condicions es regeixen per la legislació espanyola.
Les parts, amb renúncia expressa a qualsevol altre fur que els pogués correspondre, se sotmeten als jutjats i tribunals del domicili social del Responsable del lloc web per a la resolució de qualsevol conflicte.

Última actualització: 06 d’octubre de 2025